Ajokorttiluokat

Ensimmäistä ajokorttia suorittavan on käytävä 4h teoriaa (EAS)
KorttiSisältö
AM 120 (mopo)EAS, ajo-opetus 2 tuntia
AM 121 (mopo)EAS, ajo-opetus 2 tuntia
A1EAS, ajo-opetus 5h
A (aikaisempi B)ajo-opetus 5h
A1 korotus A2teoria 2 tuntia, ajo-opetus 5 tuntia
A2 korotus A teoria 2 tuntiaajo-opetus 5 tuntia
BEAS, ajo-opetus 10h+ riskienhallinta 8h ( teoria 4h, ajo-opetus 4h)
C1teoria 2 tuntia, ajo-opetus 3 tuntia -C1E-kortti teoria 3 tuntia, ajo-opetus 3 tuntia
CE
Ammattipätevyyskoulutukset
Henkilöautokortti B-ajokortti

Ikaalisten autokoululla suoritat B-kortin, eli henkilöautokortin, turvallisten ja kokeneiden ohjaajien opastuksella. Samalla ajokortilla voit ajaa myös pakettiautoa. Meillä suoritettavat ajokurssit pitävät sisällään myös ensimmäistä ajokorttia suorittavilta vaadittavan EAS-koulutuksen.

Mopokortit ja mopoautokortit AM120-, AM121-ajokortit

Ikaalisten autokoulun turvallisten ja kokeneiden opettajien opastuksella voit suorittaa sekä mopokortin että mopoautokortin. Tutustu korttiluokkien edellytyksiin ja ilmoittaudu mukaan koulutukseen! Aloituksia on joustavasti ympäri vuoden.

Moottoripyöräkortit A1-, A2- ja A-luokan ajokortit

Meiltä saat kaikki erilaiset moottoripyöräkortit, eli A1-, A2- ja A-luokan ajokortit.<

Moottoripyörän ajamiseen tarvitset A1-, A2- tai A-luokan ajo-oikeuden moottoripyörän koosta riippuen. Tarjolla olevan moottoripyöräkortin luokka vaihtelee kuljettajan iän ja edellisen, jo olemassa olevan moottoripyöräkorttiluokan mukaan.

Meiltä Ikaalisten autokoululta saat ajo-opetusta kaikkiin moottoripyöräkorttiluokkiin. Tarjoamme kokeneet ja turvalliset opettajat, harjoitteluun sopivat moottoripyörät eri kokoluokissa ja ensiluokkaiset varusteet. Kerromme mielellämme lisää opetuksestamme ja kurssitarjonnastamme.

Kevytkuorma-autokortit C1-ajokortti

C-kortit kevyiden kuorma-autojen ajamiseen

Kuorma-auton ajamiseen tarvitset C-luokan ajokortin ja ajoneuvoyhdistelmän kuljettamiseen CE-luokan ajokortin. C- tai CE-luokkien korttien ikäraja on 21 vuotta. Voit saada C- tai CE-luokan ajo-oikeuden 18-vuotiaana, jos sinulla on kuorma-auton kuljettajan perustason ammattipätevyys. Pienempien kuorma-autojen ja ajoneuvoyhdistelmien kuljettamiseen oikeuttavien C1- ja C1E-luokkien ikäraja on 18 vuotta.

Meiltä Ikaalisten autokoululta saat kevyiden kuorma-autojen ajokortit kokeneiden ajo-opettajien ohjauksessa. Kerromme mielellämme lisää tarjolla olevista vaihtoehdoista.

Raskas kalusto D-, CE-ajokortti

Ikaalisten autokoulu järjestää raskaan kaluston kuljettajien koulutusta. Koulutuksemme kattavat D- ja CE-kortit sekä ammattipätevyyskoulutukset.

Kotisivut yrityksille: Mainostoimisto Kompassi